سیدجواد هاشمی عزادار شد

خانم هاشمی عاشقی بود که در لحظه لحظه‌های زندگی‌اش می‌کوشید، ارزش‌های والای انسانی را در قالب برنامه‌های رادیویی برای مخاطب واگو کند. بی‌گمان...

 
 طاهره سادات ‌هاشمی تهیه‌کننده رادیو ایران و خواهر سیدج واد هاشمی شب گذشته بر اثر بیماری در بیمارستان درگذشت.
طاهره سادات‌هاشمی تهیه‌کننده و برنامه‌ساز رادیو ایران و خواهر «سیدجواد هاشمی» متولد 1343 بود که دیشب بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.
طاهره سادات‌هاشمی پوراصل تهرانی از اول آبان‌ماه سال 61 با عنوان نویسنده فعالیت خود را در رادیو ایران آغاز کرد.
آن مرحومه در سال 72 با عنوان شغلی پژوهشگر به استخدام رسمی سازمان در آمده است. مدرک وی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی بوده است.
منوچهر فیضیان مدیر گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران درخصوص آثار این مرحومه گفت: «تا انتها حضور» یکی از بهترین برنامه‌های او بوده که هاشمی در این برنامه ارتباط بسیار خوبی با شهدا و خانواده‌های معظم آنها برقرار کرده بود، بطوری که پنجره جدیدی را به سمت ارزش‌ها و ناگفته‌های جنگ و دفاع مقدس گشوده بود. با ذوق و سلیقه و دغدغه خاص خودش این مطالب را پیگیری می‌کرد و نگرش شهدا را در مسائل روز جامعه علی الخصوص جوانان انعکاس می‌داد.
«تاانتها حضور» پرشنونده‌ترین، موثرترین و جذاب‌ترین برنامه‌های رادیو ایران در حوزه دفاع مقدس و پیوند آن با آسیب‌شناسی مسائل روز جامعه محسوب می‌شود.
فیضیان ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های وی ارتباط ادبیات و روانشناسی با برنامه‌سازی رادیو در قالب نمایش بود. از جمله کارهای موفق وی ‌ارائه برنامه «سیب نقره‌ای» با هدف تبیین نکات و دقایق روانشناسی بر بهبود روابط اجتماعی مخاطبین و گاه واکاوی درونیات مخاطب بود.
مدیر گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران برنامه «جان شناس» را از دیگر ابتکارات هاشمی دانست و افزود: این برنامه تلفیقی از ادبیات عرفانی علی الخصوص مثنوی معنوی در چارچوب‌های برنامه‌سازی رادیو بود که وی راهکارهای آمده در داستان‌های مثنوی مولوی را به زبان روز به ویژه با زبان جوانان به نوعی با دغدغه‌های فکری مخاطب خویش تلفیق و ارائه می‌داد.
فیضیان ادامه داد: مرحومه طاهره سادات هاشمی در جشنواره‌های مختلف رادیویی چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ قالب برنامه‌سازی موفق به کسب جوایز متعدد بود. گویی کسب این جوایز هیچگاه زحمات و دغدغه‌های فکری او را جبران نمی‌کرد.
خانم هاشمی عاشقی بود که در لحظه لحظه‌های زندگی‌اش می‌کوشید، ارزش‌های والای انسانی را در قالب برنامه‌های رادیویی برای مخاطب واگو کند. بی‌گمان طیف وسیعی از مخاطبان، برنامه‌هایش را همچون کارگاهی آموزشی تلقی می‌کردند و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه در تیررس دید تیزبین وی بود.
همچنین در کنار برنامه‌سازی رادیو خانم هاشمی بسیاری از گویندگان، بازیگران و مجریان را به نوعی هدایت، تربیت و ارشاد می‌کرد.
قانع مشاور امور زنان در رادیو درخصوص وجه اخلاقی خانم هاشمی گفت: هیچ وقت قبول نکرد که به عنوان کارمند نمونه معرفی شود گاه شعر می‌گفت، با خانواده‌های شهدا ارتباطی صمیمی برقرار کرده بود و با مرکز تحقیقات صداوسیما همکاری داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد