مجله سلامت و پزشکی (حتما بخونید)

 

13 نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی

 

 

اگر می خواهید سرما نخورید به این نکات دقت کنید ، برای مثال ...


سرماخوردگی یک عفونت ویروسی مسری است که راه های تنفسی فوقانی را آلوده نموده و باعث تحریک و ترشح در راه های هوایی می شود. ابتلا  به سرماخوردگی ممکن است در اثر تماس با فرد آلوده یا تماس با وسایل آلوده صورت پذیرد و گاهی عواملی مانند سرما، استرس و خستگی می توانند شرایط را برای فعالیت ویروس سرماخوردگی نهفته در مجرای تنفسی مناسب کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، سرماخوردگی‌ها معمولا ناگهانی شروع می‌شوند. آب ریزش در ابتدا شفاف بوده و ممکن است شدت یافته و زرد رنگ گردد. گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، بی حالی، خستگی، بیتابی، بی اشتهایی، گاها ریزش اشک و التهاب از علائم عمده آن است.

عوامل موثر در بروز سرماخوردگیویروس‌های سرماخوردگی پس از ورود به بدن در مخاط دستگاههای تنفسی ایجاد بیماری کرده و همراه با ترشحات دستگاه تنفسی از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است. بنابراین:

- دست دادن، روبوسی، عطسه و سرفه در محلهای عمومی باعث انتقال آن می‌شود.
- رطوبت و درجه حرارت در انتشار ویروس نقش دارد، این بیماری در کشورهای مناطق معتدل در فصل سرما (زمستان و پاییز) به علت بارندگی و رطوبت بیشتر است.

- از دیگر علل افزایش بروز سرماخوردگی در فصل سرما حضور در مکان‌های شلوغ همچون وسایل نقلیه عمومی و تجمع در فضاهای بسته و عدم استفاده از تهویه مناسب است.

- تغذیه یکی از فاکتورهای موثر در عملکرد سیستم ایمنی است. بنابراین سوء تغذیه در بروز بیماری‌های عفونی نقش مهمی را ایفا می‌کند. ابتلا به بیماری‌های مزمن قلبی ، کلیوی و ریوی نیز فرد را مستعد ابتلا به این عفونت می‌کند.
براساس گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، سرماخوردگی بیماری است که اگر چه مرگ و میر به دنبال ندارد ولی بروز آن باعث مشکلات زیادی برای افراد می شود و باعث غیبت از کار می شود. از طرفی با انجام اقداماتی به راحتی قابل پیشگیری است بنابراین در مبارزه با سرما خوردگی، پیشگیری باید هدف اصلی باشد برای پیشگیری باید اقدامات زیر را انجام داد:

1 - دست‌های خود را بشوئید:
بیشتر ویروس های سرماخوردگی از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. کسی که سرماخورده است بداخل دست های خود عطسه کرده و سپس اشیائی مثل تلفن ، صفحه کلید کامپیوتر یا لیوان را لمس می کند.

میکروب‌ها می توانند برای ساعت ها و در بعضی موارد هفته ها زنده باقی مانده و سپس به فرد بعدی که آن اشیاء را لمس می کند منتقل شود . بنابراین باید دستهای خود را مکرراً بشوئید . در صورتی که امکان شستن دستتان را ندارید دستهای خود را بسیار سخت برای یک دقیقه به هم بمالید . این کار باعث جداشدن اکثر ویروسهای سرماخوردگی از پوست می شود .
2 - سرفه و عطسه خود را با دستانتان نپوشانید:
زمانی که احساس می کنید در حال سرفه یا عطسه هستید از یک دستمال دستمال استفاده کرده و آنرا بلافاصله دور بیاندازید . اگر دستمال ندارید سر خود را از افرادی که نزدیک شما هستند به طرف دیگر چرخانده و به فضای آزاد سرفه کنید .

3- صورتتان را لمس نکنید:
ویروس‌های سرماخوردگی از طریق چشم ، دهان و بینی وارد بدن شما می شوند . لمس صورت کودکان راه اصلی ابتلای آنان به سرماخوردگی بوده و همچنین موجب انتقال سرماخوردگی از آنان به والدینشان می باشد .

4 - مقدار زیادی مایعات بنوشید:
آب سیستم بدن شما را شستشو داده و باعث خروج سموم از بدن شما می شود . یک فرد بالغ سالم بطور متوسط روزانه 8 لیوان مایعات نیاز دارد.

5 - از سونا استفاده کنید:
وقتی به سونا می روید هوائی که استنشاق می کنید بالاتر از 80 درجه است و این درجه حرارت باعث از بین رفتن ویروس های سرماخوردگی می شود .

6- از هوای آزاد استفاده کنید:
اکثریت افراد در زمانی که هوا سرد است در خانه و محوطه های بسته می مانند بنابراین میکروب‌های بیشتری در اطاق های خشک و شلوغ در حال گردش است .

7- ورزش های آیروبیک را به طور منظم انجام دهید:
این ورزش ها باعث افزایش سلولهای مقابله کننده با ویروس در بدن می شود .

8- غذاهای گیاهی مصرف کنید:
مواد طبیعی موجود در گیاهان باعث افزایش ویتامین های بدن می شود . بنابراین میوه و سبزیجات سبز تیره ، قرمز و زرد مانند اسفناج ، کاهو ، هویج ، گوجه فرنگی ، سیر و ... مصرف کنید . آب پرتقال هرچه تازه تر باشد ویتامین C بیشتری دارد و طول مدت درمان را کوتاهتر می کند

9- ماست بخورید :
باکتری های مفید موجود در ماست باعث تحریک تولید مواد سیستم ایمنی شده که با بیماری مبارزه می کند .

10- سیگار نکشید:
آمار نشان می دهد که سیگاری ها دچار سرماخوردگی های بیشتر و مکرر می شوند . حتی نزدیک به افراد سیگاری بودن بطور واضح سیستم ایمنی را از بین می برد. دود راههای هوائی بینی را خشک کرده و مژک های آنرا فلج می کند . مژک های موهای ظریفی هستند که مخاط بینی و ریه ها را پوشانده و با حرکات موجی شکل خود ویروس های سرماخوردگی را از مجاری بینی خارج می کنند . یک سیگار مژک ها را برای 30-40 دقیقه فلج می کند.

11- مصرف الکل را قطع کنید :
مصرف الکل کبد را که اولین سیستم تصفیه کننده بدن است را تخریب کرده و این به این معناست که تمامی انواع میکروبها بدن شما را به سرعت ترک نخواهند کرد .

12- راحت و آسوده باشید:
اگر شما بتوانید آرامش داشته باشید می توانید سیستم ایمنی خود را به هنگام نیاز فعال کنید.

 
13- غرغره کردن نمک:
این کار باعث مرطوب شدن گلو و بهبودی موقت می شود. این کار را با استفاده از یک قاشق چایخوری نمک داخل یک استکان آب ولرم و روزانه حدود 4 بار انجام دهید .

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

4 غذای مفید برای سلامت دهان و دندان

 

 

برای آنکه دهان و دندان سالمی داشته باشید روی آنچه که می‌خورید حساب کنید.

 
 هنگامی که مسواک در دسترس شما نیست یا امکان استفاده از آن را ندارید می‌توانید به کمک برخی مواد غذایی دهان و دندان خود را پاک کنید. برخی مواد غذایی چسبناک یا قندی به باکتری‌های موجود در دهان کمک می‌کنند تا اسید درست کرده و سبب پوسیدگی دندان‌ها شوند. در عوض برخی مواد غذایی می‌توانند مانع این موضوع شوند.
 
 نباید فراموش کنیم که هیچ چیز بهتر از مسواک زدن و نخ کشیدن 20 دقیقه بعد از صرف غذا نیست اما اگر نتوانستید می‌توانید به مواد غذایی زیر برای پاکیزه کردن دهانتان تکیه کنید.

 
1.سیب، هویج و کرفس
 لازم است بدانید برخی سبزیجات مانند سبزیجات نام برده به دلیل آنکه نیاز به جویدن زیاد دارند سبب ترشح بزاق شده و دهان را تمیز می‌کنند.

شما می‌توانید از انواع سبزیجات برای پاکیزه کردن دهانتان کمک بگیرید البته توجه داشته باشید میوه‌های اسیدی را انتخاب نکنید زیرا مصرف آنها بین دو وعده می‌تواند به مینای دندان‌ها آسیب وارد کند.

 
2.پنیر یا شیر
اسید موجود در مواد غذایی می‌تواند به مینای دندان‌ها آسیب برساند. این درحالی است که بسیاری از مواد لبنی اسیدی بودن محیط دهان را خنثی می‌کنند. نوشیدن یک لیوان شیر یا خوردن یک تکه پنیر نه تنها گرسنگی را رفع می‌کند بلکه قند موجود در آنها سبب پوسیدگی دندان‌ها هم نمی‌شود.

 
3.پیاز خام
می‌توانید همراه با غذای خود یک تکه پیاز هم بخورید. تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه کره نشان داده است پیاز خام ترکیبات آنتی‌باکتریال قوی دارد و می‌تواند 4 نوع از باکتری‌های مسبب بروز پوسیدگی‌های دندانی و بیماری‌های لثه را نابود کند.

 
 4.آب
شستن دهان با آب خود می‌تواند سبب پاکیزگی دهان شود. زمانی که شما در دهان خود آب می‌گردانید در واقع باکتری‌ها را شسته و به بیرون می‌ریزید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید نیز نوشیدن آب راه‌حل خوبی است. توصیه می‌کنیم بین وعده‌های غذایی یک یا دو لیوان آب بنوشید تا هم دهانتان پاکیزه شود و هم معده‌تان پر شود.

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

چند خوردنی شفابخش برای درمان مشکلات معده

 

 

متخصصان تغذیه و طب جایگزین می‌گویند: چند چاشنی یا خوردنی گیاهی وجود دارند که بعنوان سوپر غذا برای درمان معده مفید و سودمند هستند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، شبکه خبری تورنتو نیوز، با انتشار فهرست این خوردنی‌های شفابخش و تسکین دهنده درد معده اعلام کرد: زنجبیل حاوی یک ماده فعال به نام جینگرول است که طعم گرم و تند این چاشنی را ایجاد می‌کند و خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود عملکرد آنزیم‌های گوارشی به بهبود عملکرد سیستم هاضمه بدن کمک می‌کند.

رازیانه نیز حاوی ماده‌ای موسوم به «آنتول» است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. رازیانه همچنین حاوی اسید اسپارتیک است که بعنوان یک ماده ضد نفخ عمل می‌کند و به همین خاطر برخی افراد عادت دارند که بعد از هر وعده غذا، دانه‌های رازیانه را می‌جوند. رازیانه یک گیاه هاضمه است که استفاده‌های پزشکی و درمانی بسیاری از این لحاظ دارند.

خوردنی مفید بعدی ماست که به دلیل دارا بودن پروبیوتیک‌ها چندین فعالیت مختلف را در روده‌ها انجام می‌دهد مانند تولید لاکتاز، نابود کردن باکتری‌های مضر و بهبود عملکرد مجاری گوارشی که به همین خاطر برای کمک به هضم غذا بسیار مفید است.

گیاه دیگری که برای مشکلات معده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نعنا است. نعنا بعنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سردل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می‌کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.

چای سوسن عنبر یا سوسنبر هم که از خانواده نعنا است، خشکی گلو را برطرف می‌کند.

گیاه بعدی برگ بو است که برای درمان سردردهای میگرنی و کاهش استرس و اضطراب کاربرد مفید دارد. بعلاوه به دستگاه هاضمه هم کمک می‌کند و خاصیت سم زدایی دارد.

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

تناسب اندامی عالی با خوردن این ماده خوراکی!

 

 

متخصصان توصیه می کنند اگر تمایل به داشتن تناسب اندامی عالی هستید از این خوراکی میل کنید و ...

 
فیبرها موجب می شوند که غذا دیر تر از معده خارج شوند و علاوه بر کند نمودن تخلیه معدی ، روند هضم و جذب گوارشی را نیز کند می نمایند و افراد را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارند.
امروزه مطالعات رو به افزایشی حاکی از این امر هستند که رژیم غذایی پر فیبر مزایای بسیاری را برای سلامتی انسان به ارمغان می آورد . برای مثال رژیم غذایی پر فیبر می تواند از : دیابت، بیماری قلبی ، سرطان و بازگشت وزن پیشگیری نماید. مطالعات جدید نشان داده اند که یک رژیم غذایی پرفیبر در حفظ وزن مناسب بویژه در خانمها موثر می باشد.
 
فیبر چیست؟
شاید اسم فیبر را به وفور شنیده اید اما هنوز به درستی نمی دانید که فیبر چیست . فیبر نوعی کربوهیدرات گیاهی است که در میوه ها و سبزیجات و غلات کامل و حبوبات یافت می شود ، فیبر ها گروهی از کربوهیدرات های گیاهی هستند که دستگاه گوارش انسان قادر به جذب آنها نمی باشد.

فیبر ها به دو دسته تقسیم می گردند فیبر محلول و فیبر نا محلول. فیبر های نا محلول قادر نیستند در آب حل شوند و در پوست میوه، سبزیجات و... یافت می شود . فیبرهای نا محلول از دستگاه گوارش انسان عبور می کنند و طی عبور در دستگاه گوارش آب را به خود جذب می کنند و موجب افزایش حجم و نرم شدن مدفوع می گردند .

این مواد نه تنها از یبوست پیشگیری می کنند بلکه سرعت عبور غذا از دستگاه هاضمه را می افزایند. از منابع فیبر های نا محلول می توان به نانهای حاوی غله کامل، کلم و چغندر ، هویج ، کلم بروکلی، شلغم، گل کلم و پوست سیب اشاره نمود.

فیبر محلول از قابلیت حل شدن در آب برخوردار است و با حل شدن در آب افزایش حجم می یابد (شبیه ژله) و به موزات اینکه فیبر محلول از دستگاه گوارش عبور می نماید به کلسترول می چسبد و به حذف آن از غذا کمک می نماید. از منابع خوب فیبر محلول عبارتند از:  جو (که دارای بیشترین نسبت فیبر محلول نسبت به دیگر غلات است) و سبوس جو و حبوبات و نخودفرنگی و برنج سبوس دار و مرکبات و توت فرنگی و سیب .
 
فیبر به تنظیم اجابت مزاج کمک می نماید  و جذب کلسترول و چربی را کاهش می دهد. جالب است که بدانید کارسینوژن ها ( عوامل سرطان زا) به فیبر ها متصل می گردند و با سرعت بیشتری از کولون عبور می کنند و لذا خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می دهند.
 
فیبرها چگونه به روند کاهش وزن کمک می نمایند؟
بدن انسان قادر به هضم و جذب فیبرها نیست و لذا فیبرها بدون تولید کالری و یا مواد مغذی از دستگاه هضمی عبور می کنند. فیبرها موجب می شوند که زودتر احساس سیری نماییم و لذا کمتر غذا مصرف نماییم.

فیبرها موجب می شوند که غذا دیر تر از معده خارج شوند و علاوه بر کند نمودن تخلیه معدی ، روند هضم و جذب گوارشی را نیز کند می نمایند و افراد را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارند. ( برای مثال : یک واحد نان حاوی غله کامل به علت محتوای فیبر بالایش می تواند بیشتر از 2 واحد نان سفید سیر کننده باشد. ) همچنین فیبر موجب حرکت سریع تر چربی ها در دستگاه گوارش می گردند و لذا جذب چربی ها را کاهش می دهد.
 
هرچند که افزایش فیبر رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می نماید ولی می بایست دریافت فیبر غذایی خود را به تدریج افزایش دهید چرا که افزایش سریع مصرف فیبر ممکن است منجر به تولید گاز و یا اسهال گردد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که به موازات افزایش دادن فیبر غذایی ، مقادیر فراوانی از آب و مایعات را مصرف نمایید. چرا که علی رغم اینکه فیبرها طبیعتا برای دستگاه گوارش مفید می باشند اما بدون دریافت مایعات کافی ممکن است نه تنها یبوست را برطرف نکنند بلکه خود نیز عامل یبوست گردند، بنابراین به موازات افزایش دادن فیبر دریافتی باید مقدار آب دریافتی خود را نیز افزایش دهید.
 
چند راهکار برای افزایش دریافت فیبر غذایی
امروزه توصیه می شود که بزرگسالان ( از جمله زنانی که می خواهند تناسب اندام خود را حفظ نمایند) در طی روز  20-35 گرم فیبر غذایی را مصرف کنند،  چند راهکار ساده برای افزایش فیبر غذایی به شرح زیر می باشند:

 
   1. نانها و غلات و کراکر هایی را مصرف کنید که برگرفته از غلات کامل باشند ( یعنی از آرد تصفیه شده برای تهیه آنها استفاده نشده باشد).

 
   2. حبوبات بیشتری را بخورید. می توانید  برای افزایش دادن دریافت حبوبات آنها را به سوپ ها و آبگوشت ها و سالادهای خود بیفزایید.

 
   3. در طی روز میوه جات و سبزیجات کافی را دریافت نمایید و تا جایی که مقدور است پوست میوه ها را نیز بخورید ( چرا که پوست میوه منبع خوبی از فیبر نا محلول است).
 
   4. سعی کنید به جای نوشیدن آبمیوه ، خود میوه که حاوی فیبر بیشتری می باشد را مصرف نمایید.

 
   5. گوشت و محصولات لبنی حاوی فیبر نمی باشند و همچنین نان ها و غذاهای برگرفته از غلات تصفیه شده نیز اکثر فیبر خود را در طی تصفیه شدن از دست می دهند ، لذا برای افزایش دادن دریافت فیبر غذایی تان باید بیشتر نانها و غذاهای سبوس دار و طبیعی را مصرف نمایید .

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

چند سوال در مورد قاعدگی, فقط خانم های جوان بخوانند!

 

 

آشنایی با برخی از موارد نه تنها نگرانی آنها را برطرف می کند بلکه در صورت مشاهده موارد غیرطبیعی زودتر به سراغ درمان می روند از جمله این مشکلات می توان به این موارد اشاره کرد و ...

 

برای خیلی از دختران جوانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند و عادت ماهیانه شان شروع شده وجود برخی موارد در این دوران گاهی آنها را نگران می کند در حالی که آشنایی با برخی از موارد نه تنها نگرانی آنها را برطرف می کند بلکه در صورت مشاهده موارد غیرطبیعی زودتر به سراغ درمان می روند از جمله این مشکلات می توان به این موارد اشاره کرد:

1. خون‌ریزی زیاد چرا؟
خیلی از خانم‌ها با مشاهده خون‌ریزی زیاد ماهیانه بسیار متعجب می‌شوند اما در واقع این خون‌ریزی چندان هم زیاد نیست. در یک دوره قاعدگی یک خانم به طور طبیعی 4 تا 12 قاشق چایخوری خون از دست می‌دهد.

قاعدگی ابتدا کمی سبک است اما روزهای دوم و سوم کمی بیشتر شده و در روزهای پایانی خون‌ریزی کمتر می‌شود. اما اگر مجبور شدید هر ساعت به مدت چند ساعت یک پد بهداشتی عوض کنید اما اگر بیش از 10 پد در روز عوض کردید باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر قاعدگی شما بیش از 7 روز و دارای خون‌ریزی زیاد بود هم به پزشک اطلاع دهید. خون‌ریزی سنگین و طولانی به نام منوراژی خوانده می‌شود.

تغییرات هورمونی یا مشکلات جسمانی گاهی دلیل این خون‌ریزی شدید و سنگین است و ممکن است اختلالات خونی هم علت این امر باشد.

1. قاعدگی‌های نامنظم:
برنامه قاعدگی هر خانمی با خانم دیگر فرق دارد و بسته به عوامل متعددی دارد و زمان تخمک‌گذاری در آن بسیار مهم است. اگر شما هر ماه تخمک‌گذاری نداشته باشید، شما قاعدگی منظمی نخواهید داشت.

مصرف داروها، مثل قرص‌های ضدبارداری می‌تواند قاعدگی را تنظیم کند که باید حتما از سوی پزشک برایتان تجویز شود.

برای خیلی از خانم‌ها قاعدگی هر 28 روز یکبار اتفاق می‌افتد. اما اگر قاعدگی بین 25 تا 35 روز هم اتفاق بیفتد، غیرطبیعی نیست.

برای تعیین فاصله بین قاعدگی، اولین روزی که خونریزی‌تان شروع شد را تا اولین روز شروع خون‌ریزی بعدی خود بشمارید.

2. قاعدگی از دست‌رفته:
اگر در دوران بارداری به سر می‌برید و ازدواج کرده‌اید، بعد از از دست رفتن قاعدگی اولین چیزی که باید به فکر آن باشید، بارداری است. اما گاهی تغییرات هورمونی می‌تواند سبب قطع قاعدگی شود.

3. کی بریم دکتر:
در خیلی از موارد، مشکلات قاعدگی نگران‌کننده نیستند. اما برای اینکه خیالتان راحت بشود، حتما سری به پزشک بزنید. در برخی موارد، کمبودهای تغذیه‌ای یا هورمونی، التهاب و عفونت‌ها ممکن است سبب بروز اختلالات قاعدگی شود.

* اگر درد قاعدگی‌تان بسیار شدید بود

* اگر به مدت بیش از 6 ماه قاعدگی اتفاق نیفتاد و باردار هم نبودید

* اگر خون‌ریزی شدید داشتید، خستگی و ضعف آزارتان می‌دهد حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

این خوراکی مخصوص درمان آسم است

 

 

به افرادی که آسم دارند توصیه می شود که از این خوراکی میل کنند زیرا باعث درمان این بیماری می شود و ....


شلغم برای درمان آسم مفید است

 مریم مراداف متخصص تغذیه گفت: شلغم در درمان آسم و سرفه‌های خلط دار مؤثر است و مصرف آن عامل مؤثری در حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل است.
این متخصص تغذیه  افزود: شلغم سرشار از ویتامین‌ C است و بهتر است که شلغم بخار پز شود به دلیل اینکه ویتامین C بر اثر اکسیداسیون خیلی سریع از بین می‌رود.
وی گفت: مصرف شلغم برطرف کننده سرفه، نرم کننده سینه، معده و روده است و به علت داشتن ویتامین های A ،C بر نور چشم و قدرت بینایی افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه افزود: شلغم ادرار آور است و موجب دفع سنگ‌های مجاری ادراری می‌شود و می‌تواند بلورهای اسید اوریک را حل کند و از درد‌های مفاصل و نقرس جلوگیری کند.شلغم در درمان آسم و سرفه‌های خلط دار مؤثر، میکروب کش و ضد باکتری قوی است و مصرف آن به دلیل داشتن ماده‌ای به نام تیوسیاناد برای کسانی که مشکل تیروئید دارند ضرر دارد.
مراداف افزود: مغذی‌های موجود در شلغم برای تشکیل بافت استخوانی و بافت همبند ضروری هستند، بنابراین مصرف شلغم عامل موثری در حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل است و سرشار از پتاسیم و کلسیم است که برای فشارخونی‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

چه خمیر دندانی بخریم: ضد پوسیدگی ،ضدجرم ،سفید کننده؟

 

 

این مطلب را بخوانید تا خمیر دندانی بخرید که علاوه بر اینکه طعم و رنگ دلخواه شما را دارد، قادر است از پوسیدگی دندان‌های شما نیز پیشگیری کند.

شما مشتری کدام خمیردندان هستید؟ دنیای طعم‌دار و خمیری خمیردندان‌ها این روزها بسیار شلوغ است و آدم را برای خرید یک خمیر دندان مناسب سر در گم می‌کند. این مطلب را بخوانید تا خمیر دندانی بخرید که علاوه بر اینکه طعم و رنگ دلخواه شما را دارد، قادر است از پوسیدگی دندان‌های شما نیز پیشگیری کند.
خمیر دندان‌های ضدپوسیدگی
خمیر دندان‌های ضد پوسیدگی، خمیر دندان‌هایی هستند که دارای ماده‌ای به نام فلوراید هستند، البته فلوراید این روزها بیشتر به خمیردندان‌ها افزوده می‌شود. خمیر دندان‌های حاوی فلوراید اثر کاهش‌دهندگی پوسیدگی دندان‌ها را بر عهده دارند.
مطالعات نشان می‌دهد اگر شما در سنین کودکی یعنی حدود 2 سالگی از خمیردندان فلورایددار استفاده کنید و همچنان به مصرف آن در سنین بزرگسالی ادامه دهید، می‌توانید تا 44 درصد از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کنید.
اگر شما دنبال خرید این خمیردندان‌ها هستید، دقت کنید که در این نوع خمیردندان‌ها معمولا فرمول آن و یا کلمه فلورایددار به زبان کشور سازنده روی لوله می‌نویسند. لبخندی سفید با خمیر دندان‌های سفید کننده این روزها خیلی‌ها به دنبال خرید خمیر دندان‌هایی هستند که هر چه بیشتر دندان‌هایشان را سفید کند و شرکت‌های سازنده انواع خمیردندان با هم در رقابت شدید هستند تا خمیردندان‌هایی را ارایه دهند که مشتریان بیشتری را به خاطر خواص سفید کنندگی بیشتر آن جذب کنند ولی شما باید به عنوان یک مصرف‌کننده از خمیردندان‌های سفید کننده انتظارات منطقی داشته باشد.
این خمیردندان‌ها تا حدی می‌توانند دندا‌ن‌های شما را سفید کنند. این خمیردندان‌ها دارای مواد ساینده و پاک‌کننده صابونی و قوی هستند که موجب تمیزی و سفیدی و شفافیت دندان‌ها می‌شوند. اگر شما دندان‌هایی سالم و بدون پوسیدگی دارید، ما خرید این خمیردندان‌ها را به شما توصیه می‌کنیم ولی اگر دندان‌هایتان دارای پوسیدگی متعدد و مینای آسیب دیده است، بهتر است دور این خمیردندان‌ها را خط بکشید چون این خمیردندان‌ها دارای مواد شیمیایی قوی هستند و اگر دندان‌هایتان پوسیده و دارای عیب و نقص باشند این مواد شیمیایی به‌طور مستقیم روی عاج قرار گرفته و سبب حساسیت دندان‌های شما می‌شوند.
 
خمیردندان‌های ضدحساسیت
بیشتر شرکت‌های تولید کننده خمیردندان در میان محصولات خود، خمیردندان‌های ضدحساسیت را هم به بازار عرضه می‌کنند.
این خمیردندان‌ها مخصوص افرادی است که دندان‌های حساسی دارند و با خوردن بستنی و یا آب‌یخ و یا چای یا قهوه داغ ناگهان در دندان‌های‌شان درد تند و تیزی را احساس می‌کنند.
اگر شما هم چنین مشکلی دارید یک تیوپ از این خمیردندان‌ها بخرید ولی فراموش نکنید این خمیردندان‌ها برای استفاده روزمره و دایمی نیست. به طور معمول باید دو هفته از این خمیردندان‌ها استفاده کنید و سپس دوباره با خمیردندان‌ معمولی دندان‌هایتان را مسواک بزنید. سپس با توصیه دندانپزشک‌تان پس از چند هفته تا برطرف شدن مشکلات‌تان یک یا چند دوره دیگر این خمیردندان‌ها را مصرف کنید.
 
خمیر دندان‌های ضد جرم
اگر سیگاری باشید، گاهی وسوسه می‌شوید که یک خمیر دندان ضد جرم مخصوص سیگاری‌ها بخرید و از شر جرم‌های روی دندان‌ها و تغییر رنگ‌های آن خلاص شوید و البته به سیگار کشیدن‌تان هم ادامه دهید، ولی ما به شما توصیه می‌کنیم که از خمیر دندان‌های ضد جرم استفاده نکنید.
این خمیر‌دندان‌ها حاوی مواد ساینده زیادی است و هم قطر این ذرات ساینده بزرگ است و هم قدرت سایندگی این ذرات زیاد است، بنابراین اگر شما یک تیوپ از این خمیردندان‌ها بخرید و هر شب از آن استفاده کنید، باید در انتظار سایش مینای دندان‌هایتان به خصوص در ناحیه طوق دندان که مینای نازک‌تری دارد باشید.
از این محل‌های ساییدگی دندان‌ها حساس می‌شوند و شما با خوردن هر خوراکی یا نوشیدنی سرد و گرم احساس درد خواهید کرد. ذرات ساینده این خمیردندان‌ها سایش لثه‌ها را هم در پی دارند، بنابراین اگر شما سیگاری‌ نیستید، اصلا چنین خمیردندان‌هایی را نخرید. اگر هم سیگاری هستید استفاده از این خمیردندان‌ها را به یک‌بار در هفته و یا هر دو هفته یک‌بار کاهش دهید.

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

این نان باعث پیشگیری از کم خونی می شود!

 

 

آیا می دانید کدام نان برای پیشگیری از کم خونی مفید است ؟


یک متخصص تغذیه با بیان این که کم خونی و کمبود آهن در ایران هم مانند بسیاری از کشورها از مشکلات تغذیه‌ای شایع است، گفت: به طوری که کم خونی در حدود یک پنجم کودکان 6 ساله، نوجوانان و مادران باردار و در یک سوم کودکان 23 تا 15 ماهه وجود دارد. این در حالی است که غنی سازی آردها و مصرف منظم و روزانه نان غنی شده می‌تواند از برخی بیماری‌های شایع از جمله کم خونی پیشگیری کند.

دکتر حاجی فرجی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: خوشبختانه در حال حاضر نان غنی شده (شامل نان لواش، تافتون و بربری) در سراسر کشور در دسترس مردم قرار دارد و با مصرف روزانه نان غنی شده بخشی از نیاز روزانه بدن در زمینه دو ریز مغذی آهن و اسید فولیک تامین می‌شود.
وی افزود: غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های شایع نقش بسیاری داشته باشد. به عنوان مثال کمبود اسید فولیک در ماه اول بارداری که سیستم عصبی جنین در حال شکل گیری است، می‌تواند منجر به بروز ناهنجاری‌های مادرزادی در لوله عصبی شود.
شایان ذکر است، در غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک، افزودن مواد مغذی هیچ تاثیری بر طعم، بو، مزه، رنگ و ظاهر نان ندارد.

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

آب این میوه چربی شما را آب می کند!

 

 

اگر می خواهید چربی اضافی بدنتان را آب کنید ، توصیه می کنیم از این آب میوه میل کنید و ...

 
«آب انار» برای پیشگیری از سرطان مفید است، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و حتی می‌تواند توان جنسی را تقویت کند.
 
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بار متخصصان تغذیه تاکید ‌کرده‌اند که آب انار همچنین می‌تواند چربی‌های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد.
 
این متخصصان در یک آزمایش یک ماهه ثابت کردند که میزان تشکیل سلول‌های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می‌کنند، کاهش می‌یابد.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی مدنیوز ری پورت، کسانی که آب انار می‌نوشند، همچنین فشار خونشان نیز پایین می‌آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی و بیماری کلیوی در این اشخاص نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
 
پزشکان معتقدند که آب انار می‌تواند مقدار اسید چرب موجود در خون موسوم به اسید چرب «NEFA» را کاهش دهد.
 
آزمایشات قبلی که روی انسان و حیوانات انجام گرفته نشان داده است که مقدار زیادی از این اسید چرب ذخیره چربی را در اطراف شکم افزایش می‌دهد و در نتیجه سبب تشدید احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دوم می‌شود.

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

تقویت حافظه با چای سبز،بادام،...

 

 

اگر میخواهید حافظه ای عالی داشته باشید توصیه می کنیم از این خوراکی ها میل کنید و ....

 
مصرف بادام موجب افزایش حافظه و بقای مغز می‌شود
 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف بادام برای افزایش حافظه و حفظ و بقای مغز مفید است.
 
احمدرضا درستی مطلق  افزود: مصرف روزانه 30 تا 60 گرم ماهی توصیه می‌شود و روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا3 است که انتقال پیام عصبی در سیستم مغزی و عصبی از یک سلول به سلول دیگر را تسهیل می‌بخشد.

 
وی اضافه کرد: در مطالعه‌ای نشان داده شده که مردانی که روزانه 22 گرم ماهی می‌خورند 60 درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند و کودکانی که امگا 3 کافی دریافت نکرده باشند ضریب هوشی کمتری دارند.

 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اسیدهای چرب امگا 3 موجب بهبود سرعت، قدرت و کارایی مغز، حافظه، یادگیری و بهبود حالات روحی می‌شود.
 
درستی گفت: انواع چای سبز و سیاه از نوشیدنی‌های مفید برای مغز هستند. یک عدد چای کیسه‌ای می‌تواند یک چهارم تا یک سوم نیاز روزانه به آنتی اکسیدان‌ها را تأمین کند.انواع نان، غلات ترمیم کروم به تقویت حافظه کمک می‌کند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بادام دانه‌ بسیار ارزشمند برای افزایش حافظه است که به حفظ و بقای مغز کمک می‌کند. بهتر است دانه بادام را خیسانده، پوست آن را کنده و با عسل و شیر مصرف شود.

 

http://setareh-baran.com/uploads/1344363324.jpg

 

هشت ماده غذایی که میل جنسی شمارا بالا میبرد

 



میل جنسی فرآیند پیچیده ای است که می تواند توسط عوامل بسیاری تحت تاثیر قرار گیرد. داشتن میل جنسی کم لزوما مشکل نیست اگر چه ممکن است برای آن هیچ علت پزشکی وجود نداشته باشد و شما هم راضی از این سطح فعالیت جنسی خود باشید اما با اندکی تغییر در برنامه غذایی خود میتوانید این قسمت از زندگی خود را متحول کنیدو لحظات دلپذیر تری داشته باشید.

سیب
خوردن سیب در طول روز باا ز بین بردن بوی بد دهان شما باعث میشود که شریک زندگیتان بیشتر به شما نزدیک شود علاوه براین کلسترول شما را پایین می آورد.

مارچوبه
این گیاه خوشمزه سرشار از ویتامین هایی است که نقش کلیدی در ساخت هورمونها دارند.

موز
این میوه شامل آنزیمی برای تقویت میل جنسی در مردان است علاوه بر این درد مفاصل رانیز کاهش میدهد.

کرفس
این گیاه باعث آزاد شدن هورمونی در عرق و بوی بدن مردان میشود که زنان را به خود جذب میکند .

انجیر
این میوه دلپذیر به دلیل برخورداری از مقادیر بالای اسیدهای امینه میل جنسی شما را شعله ور میکند.

سیر
بوی بد سیر را میتوانید با خوردن سیب از بین ببرید اما هرگز از خوردن آن صرف نظر نکنید چرا که سیر با افزایش جریان خون در اندامهای جنسی موجب تقویت قوای جنسی شما میشود.

صدف
حاوی روی بسیار بالا برای تولید تستسترون در مردان است .

یامز وحشی
این گیاه باعث افزایش حساسیت آلت تناسلی میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد