فروش سنگریزه به‌قیمت 5میلیارد تومان

به گزارش «جام‌جم»، روز 12 شهریور ماه ماموران کلانتری 129 از طریق گزارش‌های مردمی اطلاع یافتند اعضای یک باند مسلح که از یکی از شهرستان‌های جنوب کشور به تهران آمده‌اند، قصد دارند تعدادی سنگ و مهره مار را که ادعا می‌کنند خاصیت مغناطیسی دارد، به فروش برسانند.
 

 

در پی این اطلاعات، موضوع به بازپرس جامعی در شعبه 14 دادسرای عمومی و انقلاب گزارش و دستور قضایی برای دستگیری اعضای این باند صادر شد.

با ارجاع پرونده به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تحقیق در این زمینه مشخص شد اعضای این باند متشکل از 7 مرد و یک زن هستند که ادعا می‌کنند این سنگریزه‌ها خاصیت مغناطیسی داشته و دارنده آن از تمام بلایا محفوظ بوده و حتی شلیک مستقیم گلوله به فردی که این سنگ‌ها را همراه دارد، اثر نخواهد کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام‌جم» گفت: نتایج تحقیقات اولیه مشخص کرد اعضای این باند پس از ارتباط با یک فرد که از طرف یک برج‌ساز واسطه خرید شده، قصد دارند این سنگریزه‌ها را به قیمت 5 میلیارد تومان به فروش برسانند.

محاصره محل

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: پس از جمع‌بندی اطلاعات در مرحله بعدی مشخص شد ساعت 12 روز 16 شهریور اعضای این باند با حضور در بوستان شهریار مقابل تالار رودکی قصد فروش سنگریزه‌ها را دارند که اکیپ‌های آگاهی و کلانتری در محل مستقر شده ساعتی بعد مشاهده کردند 7 مرد و یک زن وارد بوستان شده‌اند که یکی از آنها خروس سفید رنگی را همراه یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی به همراه دارد.

محمدیان اضافه کرد: با کنترل نامحسوس مشخص شد 3 نفر از اعضای باند وظیفه مراقبت از اطراف محل قرار را دارند. فرد دارنده اشیا نیز با مانورهای متقلبانه سعی در مجاب کردن خریداران داشت و مدام می‌گفت در کیف ما سلاح جنگی است و اگر تردید دارید، حاضریم پس از فروش سنگریزه‌ها به شما شلیک کنیم تا خود مشاهده کنید که هیچ گلوله‌ای برای دارنده این سنگ‌ها کارگر نیست و حتی برای امتحان می‌توان این مهره‌ها را برگردن خروس بست و با سلاح ساچمه‌زنی به وی شلیک کرد تا صحت گفته‌های ما تایید شود.

دستگیری اعضای باند

رئیس آگاهی تهران ادامه داد: پس از این اظهارات و اصرار خریدار برای امتحان، مرد فروشنده گفت: چون نیاز به خواندن وردهای مخصوص است، این کار را نمی‌کند.

وی در ادامه از خریدار خواست 300 میلیون تومان به وی پرداخت کند تا مهره‌ها را نشان دهد. سرهنگ محمدیان تصریح کرد: درپی این ماجرا فروشنده چند مهره و سنگریزه را با توسل به ترفندهای مختلف از یک کیسه سبزرنگ کوچک خارج کرد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی آگاهی و کلانتری این متهمان را دستگیر و در بازرسی از کیف متهمان تعدادی مهره سفید، یک سنگ سفید، 2 عدد سنگ سبزرنگ به اندازه نخود، پر مرغ و چند برگ کاغذ که روی آنها دعای بخت‌گشایی و ... نوشته شده بود، کشف و ضبط کردند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی،‌ فرد خریدار عنوان کرد که از طرف یک برج‌ساز واسطه شده تا این اشیا را به قیمت 5 میلیارد تومان برای او خریداری کند.

محمدیان افزود: زن دستگیرشده نیز به پلیس گفت چند ماه قبل از طریق اینترنت با یکی از متهمان دستگیرشده در این پرونده آشنا شده و باتوجه به این‌که اطلاعاتی در زمینه سنگ و گوهر داشته، به عنوان کارشناس وارد این معامله شده است.

سنگ‌های بی‌ارزش

رئیس‌پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: با بررسی سنگ‌های کشف شده از سوی کارشناسان مشخص شد همه آنها از رودخانه جمع‌آوری شده‌اند و اعضای این باند با القای این که سنگ‌ها به «تیربند» معروف هستند و به دارنده آن هیچ گزند و آسیبی نمی‌رسد، سعی داشته‌اند این سنگ‌های بی‌ارزش را به مبلغ 5 میلیارد تومان به فروش برسانند که در یک قدمی این کلاهبرداری بزرگ دستگیر شده‌اند.

وی افزود: بررسی‌ها حاکی است که برخی ساکنان استان‌های جنوبی و شرقی کشور به تیربند اعتقاد دارند و بر این باورند که اگر فردی تیربند در اختیار داشته باشد، اگر از فاصله نزدیک هم به او تیراندازی شود تیر به او اصابت نخواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد